Hos OiSTER tilpasser vi nu opsigelsesperioden for at matche markedsstandarden. Fremover vil opsigelsen træde i kraft 30 dage fra den dag, du opsiger dit abonnement. For at hjælpe dig med at forstå hvad ændringen betyder, har vi samlet en række spørgsmål og svar til dig herunder.
Hvad betyder vilkårsændringen?
Hvor du indtil nu ville få opsagt dit abonnement til slutningen af indeværende måned, hvis du opsagde dit abonnement, vil opsigelsen nu ske 30 dage frem, fra du opsiger abonnementet.
Hvornår træder ændringen i kraft?
Den nye opsigelsesperiode træder i kraft pr. 1. november 2024.
Skal jeg foretage mig noget?
Nej, du skal ikke foretage dig noget. Dit abonnement fortsætter præcis, som det har gjort hidtil.
.
Ændringen er blot, at hvis du skulle finde på at opsige dit abonnement efter d. 1. november 2024, så er opsigelsesperioden ændret fra udgangen af måneden til 30 dage.
Hvornår bliver mit abonnement opsagt, hvis jeg flytter mit nummer over til et andet selskab?
Hvis du vælger at flytte dit nummer efter endt opsigelsesperiode, og vi modtager opsigelsen fra dit nye selskab fx d. 15. november, så vil nummerflytningsdatoen og dermed opsigelsen blive d. 15. december.
Hvis du vælger at straksflytte dit nummer, vil dit nummer flytte hurtigst muligt fra vi modtager opsigelsen fra dit nye selskab, men du vil fortsat blive opkrævet for 30 dages abonnement.
Koster det mig noget ekstra?
Nej. Hvis dit abonnement bliver opsagt til efter endt opsigelsesperiode, så har du betalt for perioden og kan naturligvis bruge dit abonnement lige så længe. Det er kun hvis du vælger at straksflytte dit nummer, at du kan risikere at blive opkrævet fra begge selskaber i en periode. Sådan er det også i dag.
Hvad betyder ændringen for mig?
Det betyder i al sin enkelhed, at dit abonnement opsiges 30 dage ud i fremtiden i stedet for til udgangen af måneden, hvis du ønsker at opsige.
Så du vil ikke mærke noget som helst til det i det daglige på dit abonnement.
Kan jeg opsige nu?
Det kan du godt. Og opsiger du det nu, vil det være den nuværende opsigelsesperiode der gælder, dvs. til udgangen af indeværende måned. Men husk endelig, at hvis du ønsker at beholde dit nummer, men bare hos et andet selskab, så skal du ikke opsige hos os, men oprette dig hos selskabet du ønsker at være hos – så klarer de resten.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg gerne vil opsige?
Du kan opsige på Mit OiSTER under abonnementsoversigten. Du kan også kontakte Kundeservice på 70 31 30 70 eller kundeservice@oister.dk . Hvis du ønsker at opsige inden den nye opsigelsesperiode træder i kraft, skal du opsige inden d. 1. november 2024.
Og husk stadig, at hvis du ønsker at beholde dit nummer, men bare hos et andet selskab, så skal du ikke opsige hos os, men oprette dig hos selskabet du ønsker at være hos – så klarer de ærterne for dig.
Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores Kundeservice – se kontaktinformationer her.