Langsom hastighed
Den forventede downloadhastighed ved udendørs brug er 17-71 Mbit/s og 5-43 Mbit/s i uploadhastighed på vores 4G-netværk. Hastigheden afhænger bl.a. af afstanden til nærmeste mast, antal samtidige brugere på masten, samt natur og bebyggelse.
Prøv følgende, hvis du oplever dårlig forbindelse:
- Bevæg dig rundt på din bopæl med udstyret, for at se om hastigheden ændrer sig. Derved kan du konkludere om det er bygningen/væggene, der afskærmer signalet.
- Tjek din hastighed her.
- Tag USB-modemmet ud og genstart din computer. Sæt det i igen og kobl op på ny.
- Geninstaller Mobile Partner – se her.
Manglende forbindelse
Kan dit USB-modem ikke få forbindelse, eller oplever du andre problemer, så test nedenstående, inden USB-modemmet evt. sendes til reparation:
- Tag USB-modemmet ud af computeren og afinstallér Mobile Partner. Genstart computeren og sæt USB-modemmet i igen, så Mobile Partner installeres igen. Sæt dit USB-modem i computeren - installationen starter automatisk. Sker det ikke, se hvordan du installerer her.
- Der kan være en løs forbindelse i USB-modemmet. Bevæg det forsigtigt op og ned, når det sidder i din computer. Opret forbindelse. Lykkes det, mens du holder på USB-modemmet, har det formentlig en løs forbindelse.
- Test dit USB-modem i en anden computer. Hvis det virker i den anden computer, er det formentlig på din computer, problemet ligger. Hvis USB-modemmet heller ikke virker i en anden computer, er det formentlig på dit USB-modem, problemet ligger.
- Lyser dit USB-modem slet ikke, når du sætter det i din tændte computer, virker det ikke mere.
- Har du stadig problemer, når du har forsøgt ovenstående, har du to muligheder:
- Send USB-modemmet til reparation. Se mere her.