Vi kan ikke give dig den bedste oplevelse

Vi kan se, du bruger en browser af ældre dato. For at få den bedste oplevelse af oister.dk, skal vi bede dig opdatere din browser til en nyere version af Chrome, Internet Explorer, Sarafi eller Firefox.

OiSTER Afdrag

OiSTER Afdrag giver dig mulighed for at købe en ny mobil, tablet, tilbehør eller internetudstyr på afbetaling – helt uden ekstra omkostninger. Produktets beløb kan afdrages over 30 måneder, og der er hverken gebyrer eller kreditomkostninger, så du betaler aldrig mere, end hvis du havde betalt kontant. Det vil altså sige, at ÅOP er 0%, og kreditomkostninger er 0 kr.

Bemærk, at et nyt dansk lovkrav, gældende fra 1. januar 2024, kræver, at du gennemgår en kreditvurdering for at købe på afdrag. Derfor vil du blive sendt videre til låneansøgningen, når du vælger at købe på afdrag. 

Du kan oprette så mange OiSTER Afdrag, som du kreditgodkendes til. Godkendelsen sker i forbindelse med køb af nyt udstyr i Kundeshoppen.

Du skal være eksisterende OiSTER-kunde for at kunne købe produkterne via OiSTER Afdrag.

Spørgsmål og svar om OiSTER Afdrag

Betaling af OiSTER Afdrag

Betalingen af afdraget kommer automatisk til at følge den betalingsmåde, du har valgt for din abonnementsbetaling på Mit OiSTER. 

Administration af OiSTER Afdrag

Din afdragsordning vil fremgå på forsiden af Mit OiSTER under punket Afdrag. Her kan du se dit restbeløb, og hvor mange afdrag du har betalt. Det er muligt at opsige dit abonnement, selv om tilbagebetalingen på OiSTER Afdrag ikke er afsluttet.

Hvorfor skal jeg lave en kreditvurdering?

Fra 1. januar 2024 er det et dansk lovkrav, at forbrugere skal beskyttes imod for meget gæld. Derfor skal alle, der ønsker at afdrage, udfylde en låneansøgning for at blive kreditvurderet.  

Hvad er en kreditvurdering?

En kreditvurdering er en vurdering af, hvor sandsynligt det er, at du på baggrund af din økonomi er i stand til at betale de lånte penge tilbage. Det betyder, at din økonomiske fortid, din nuværende økonomi og det, du ejer, bliver vurderet for at anslå sandsynligheden for, at du kan betale tilbage, hvis du ønsker at afdrage. 

Hvordan laves en kreditvurdering?

Når du vælger at købe på afdrag, vil du automatisk blive dirigeret til en låneansøgning. Her skal du udfylde dine personlige oplysninger, indkomst, udgifter og eventuelle eksisterende gældsforpligtelser. Låneansøgningen tager cirka 5-10 minutter at udfylde. 

.

Efter indsendelse vil du modtage besked om, hvorvidt din ansøgning er godkendt eller afvist. Hvis din ansøgning kræver manuel behandling, vil du inden for 1-3 hverdage få svar pr. mail. 

Er der omkostninger forbundet med kreditvurderingen?

Der er hverken gebyrer eller kreditomkostninger forbundet med kreditvurderingen eller selve afdraget. Det vil altså sige, at ÅOP er 0%, og kreditomkostninger er 0 kr. 

Hvad kræver det at blive godkendt?

For at blive godkendt til at købe på afdrag, skal følgende krav være opfyldt:

 

  1. Personlige Oplysninger: Korrekte navn, adresse og CPR-nummer.
  2. Indkomst: Oplysninger om din månedlige indkomst.
  3. Udgifter: Oplysninger om dine faste månedlige udgifter.
  4. Gældsforpligtelser: Oplysninger om eventuel eksisterende gæld.
  5. Kreditværdighed: Din økonomiske situation vurderes for at sikre, at du kan betale afdragene. 

Disse oplysninger er nødvendige for at sikre, at du opfylder kravene i den nye lovgivning, der trådte i kraft den 1. januar 2024. 

Er en låneansøgning det samme som en kreditvurdering?

Nej, kreditvurderingen laves på baggrund af din låneansøgning. Det betyder, at du skal udfylde en låneansøgning, som så bruges til at vurdere, hvor sandsynligt det er, at du på baggrund af din økonomi er i stand til at afdrage.

Hvor lang tid tager det at udfylde en låneansøgning?

Det tager kun 5-10 minutter at udfylde låneansøgningen. 

Hvorfor skal min låneansøgning behandles manuelt?

Nogle gange er de indsamlede data ikke tilstrækkelige eller matcher ikke de oplysninger, du har givet os. Derfor behandler vi din låneansøgning manuelt. Denne proces tager 1-3 hverdage, og du vil modtage svar pr. mail. 

Jeg bliver afvist når jeg vil købe produkter via OiSTER Afdrag - hvorfor? 

Vi bruger et automatisk kreditscoringssystem, der tjekker en lang række faktorer, når man køber via OiSTER Afdrag. Der kan derfor være flere årsager til, at du kan blive afvist. Det kan være, hvis du har for stor gæld, står i RKI, ikke har et tilstrækkeligt rådighedsbeløb eller lignende – læs evt. mere her.

.

Vi tjekker dine indtægter, udgifter og eventuel gæld for at lave en budgetberegning, og vi skal være sikre på at du er i stand til at betale dine afdrag. Er du blevet afvist, kan vi desværre ikke kan tilbyde dig OiSTER Afdrag på nuværende tidspunkt.

Indfri Afdrag

For at indfri dit afdrag skal du manuelt indbetale restbeløbet og kontakte OiSTERs kundeservice med besked om, at du har indbetalt XXX kr. for at indfri dit afdrag. Når betalingen er gennemført, modtager du en kvittering for den manuelle betaling på den mailadresse, der er registreret på Mit OiSTER. Dit restbeløb finder du under Afdragsaftaler i Profil på Mit OiSTER.

Læs hvordan du laver en manuel indbetaling her.