Hvorfor får jeg ikke mulighed for at vælge afdrag?
Hvis du ikke får mulighed for at vælge afdrag, skyldes det, at din kreditvurdering ikke opfylder OiSTERs interne kreditpolitik.
Jeg bliver afvist når jeg vil købe produkter via OiSTER Afdrag - hvorfor?
OiSTER har en fuldt automatiseret kreditvurderingsproces, der giver udslag i en kreditscore. Denne score undersøger, om en person, er i stand til at overholde sin betalingsforpligtelse til OiSTER. Kreditscoren er opbygget af flere parametre - her kan bl.a. nævnes:
- CPR-registret
- RKI
- BBR-oplysninger om bopælsadresse (ejer- eller andelsbolig)
- Indkomstoplysninger fra Danmarks Statistik
- Du er tilmeldt kreditadvarsel på borger.dk
Bemærk, at hvis du fjerner kreditvarslet på borger.dk, kan der gå op til 24 timer, før opdateringen er registreret i vores system. Først derefter vil du kunne købe på afdrag, såfremt du også bliver godkendt ud fra øvrige kriterier.
Hvis minimum ét af følgende kriterier gør sig gældende for en kunde, er det ikke muligt at købe via OiSTER Afdrag:
- Er registreret i RKI
- Har alt udeladt/ukendt/udenlandsk adresse
- Er erhvervskunde
- Har ikke boet på samme adresse i mindst 3 måneder
Bemærk, udover OiSTERs interne kreditvurderingsproces er det pr. 1. januar 2024 et dansk lovkrav, at du gennemgår en kreditvurdering. Dette indebærer en grundig analyse af dine indtægter, udgifter og eventuel gæld. Du kan blive afvist på følgende grundlag:
- Rådighedsbeløb
- Udestående
- Gæld på en af dine ejendele