Vi kan ikke give dig den bedste oplevelse

Vi kan se, du bruger en browser af ældre dato. For at få den bedste oplevelse af oister.dk, skal vi bede dig opdatere din browser til en nyere version af Chrome, Internet Explorer, Sarafi eller Firefox.

eSIM

Hos OiSTER kan du få eSIM til din mobil. Her kan du finde svar på de fleste spørgsmål omkring eSIM.

Hvornår aktiverer jeg mit eSIM?

Ved nummerflytning
Har du bestilt et eSIM på din nummerflytning over til OiSTER, kan du aktivere dit eSIM tidligst dagen før din nummerflytning går igennem. Aktiverer du dit eSIM inden nummerflytningen er trådt i kraft, kan du risikere at stå uden forbindelse, da dit gamle simkort deaktiveres, så snart du aktiverer dit eSIM.

Du kan derfor fx som det sidste du foretager dig dagen før nummerflytningen sker, aktivere dit eSIM.

Ved nyt nummer
Har du bestilt nyt nummer, kan du aktivere dit nye eSIM ca. 30 minutter efter din bestilling. Du modtager en mail så snart QR-koden ligger klar på Mit OiSTER. Er du logget ind på Mit OiSTER, når du modtager mailen, skal du huske at logge ud og ind igen.

Ved bestilling af nyt eSIM til dit eksisterende OiSTER-abonnement
Når du bestiller et nyt eSIM til et eksisterende abonnement, kan dette aktiveres efter 10 minutter på Mit OiSTER. Du modtager en mail så snart dit eSIM er klar til aktivering.

Hvordan aktiverer jeg mit eSIM?

For at aktivere dit eSIM skal du sikre dig, at du har adgang til et WiFi-netværk eller anden internetforbindelse til din mobil/tablet. Herefter logger du ind på Mit OiSTER via en anden enhed, da du skal downloade QR-koden via en anden skærm over til den mobil/tablet du skal benytte dit eSIM på.

Du finder QR-koden fra abonnementsoversigten på Mit OiSTER. Når du har downloadet QR-koden til din mobil eller tablet, skal du foretage resten af aktiveringen på mobilen/tabletten.

Sådan gør du: 

  1. Har du et fysisk simkort i din mobil/tablet og skal dit eSIM erstatte dit eksisterende nummer, skal du fjerne det fra din mobil/tablet først.
  2. Sørg for, at både enheden du scanner fra og mobilen/tabletten du scanner QR-koden til, er på WiFi-netværk.
  3. Log ind på Mit OiSTER på den anden enhed.
  4. Find QR-koden fra abonnementsoversigten og tryk ”Aktivér eSIM".
  5. Åbn kameraet og scan QR-koden til den mobil/tablet du skal bruge dit eSIM på – husk at QR-koden kun kan scannes én gang.
  6. Når QR-koden er scannet, følger du vejledningen på skærmen og færdiggør aktiveringen på din mobil/tablet.
  7. Genstart din mobil/tablet når aktiveringen er gennemført. 


Hvad kan jeg bestille eSIM til?

Du kan bestille eSIM til nye abonnementer eller skifte dit nuværende simkort ud med eSIM – så længe din mobil eller tablet understøtter eSIM. Det er ikke muligt at bestille eSIM til følgende: SmartWatches/ure, OiSTER MiFi, OiSTER internetabonnementer eller til vores datadelingskort.

Hvem kan bestille eSIM?

Det er kun privatkunder der kan bestille eSIM. Hvis du overdrager dit nummer, der står registreret under et CPR-nummer til en erhvervskonto, kan du godt beholde dit eSIM, men vær opmærksom på, at der ikke kan bestilles et nyt eSIM til abonnementet efterfølgende.

Hvad koster det at bestille eSIM?

Det koster ingenting - eSIM er gratis hos OiSTER.

Kan jeg have to simkort i min mobil? 

Har du en mobil der understøtter DUAL SIM, også kaldt dobbelt-sim, kan du have to forskellige simkort i din mobil på samme tid. Det er nyttigt fx hvis man både vil benytte sit private nummer og sit arbejdsnummer på samme telefon - på den måde behøver du ikke have to mobiler med dig. Med DUAL SIM kan du altså have to abonnementer i samme mobil. Du kan bestemme hvilket nummer der er det primære nummer og hvilket der er det sekundære og kan skifte frem og tilbage som du ønsker.

Om mobilen kan have to aktive eSIM, et fysisk simkort sammen med et eSIM eller to fysiske simkort, afhænger af modellen.

Hvilke mobiler/tablets kan bruge eSIM?

Du kan se under din mobils/tablets funktioner om det understøtter eSIM. Et eSIM kan ikke flyttes fra én enhed til en anden, i så fald skal man bestille et nyt.
Du kan tjekke, om din mobil understøtter eSIM ved at indtaste: *#06# der hvor du indtaster telefonnumre. Kommer der et EID nummer frem på skærmen, så understøtter din mobil eSIM-funktionen.

Kan man tage et billede af QR-koden og sende den videre?

Ja, QR-koden kan godt sendes videre men stadig kun scannes én gang.